Для аналізу досягнень очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів обрала 9 клас, проект «Вироби у етнічному стилі», 16 годин. Об’єкт проектно-технологічної діяльності учнів – краватка-метелик. Основна технологія – «Технологія виготовлення швейних виробів машинним способом», додаткові – «Технологія виготовлення швейних виробів ручним способом», «Технологія вишитих виробів».
Під час виконання проекту, зверталась увага на формування в учнів знань з знаннєвого, діяльнісного та ціннісного компонентів, дотримання основних вимог до проекту, що і дозволило досягнути очікуваних результатів, передбачених програмою:
1. Виконання техніко-технологічної документації: обґрунтували вибір теми проекту; ознайомилися з історією та видами краваток; створили банк ідей виробів-аналогів та проаналізували їх; розробили вимоги до краватки-метелика; розробили ескіз, креслення та опис метелика.
2. Поєднання різних технологій обробки конструкційних матеріалів: повторили будову тканини, види переплетень, основні властивості волокон рослинного походження та вплив цих факторів на вибір технологій (основної та додаткових) обробки краватки-метелика; будову та принципи дії, інструментів та обладнання для обробки конструкційних матеріалів. На основі повторення та нових знань, обрали матеріали, інструменти та обладнання для виготовлення краватки-метелика.
Розглянули питання застосування автоматичних пристроїв у технологічних процесах, побуті. Під час перегляду відеороликів на уроках про виготовлення одягу в етнічному стилі, учні ознайомитися з принципом роботи вишивальних машин-автоматів та визначили переваги та недоліки застосування автоматичних пристроїв у технологічних процесах виготовлення одягу.
3. Використання основ наук (міжпредметні зв’язки): В процесі виконання виробу учні застосовували знання з образотворчого мистецтва (підбір кольорової гами, виконання ескізу), математики (розрахунок необхідної кількості матеріалів, собівартості виробу).
4. Застосування ІКТ: для створення банку ідей були використані пошукові системи Інтернету.
5. Соціальна значущість: ідея виготовлення краватки-метелика була схвалена батьками учнів (опитування). Маю надію, що на свято завершення навчального року краватки-метелики, зроблені власними руками учнів, будуть гарним аксесуаром і, можливо, ми започаткуємо нову традицію в нашій школі.
Для реалізації завдань наскрізних змістових ліній було зроблено наступне:
• «Здоров’я і безпека» - під час виконання проекту учні дотримувалися правил безпечної праці та організації робочого місця, санітарно-гігієнічних вимог. Особливу увагу звертали на профілактику збереження зору. Вишивка хрестиком, і робота за комп’ютером вимагають значного напруження зору, тому дотримання режимів роботи та виконання спеціальних вправ для зняття втоми очей є обов’язковою умовою роботи в школі і вдома.
• «Підприємливість та фінансова грамотність». На етапі проекту «Добір матеріалів та інструментів» учні запропонували разом закупити тканину для вишивання та нитки відповідних кольорів, тому що так буде дешевше.
По закінченні проекту відбулась презентація готових виробів з демонстрацією та рекламою наших метеликів. Під час презентації у учнів виникла ідея використання вишитих метеликів не тільки як краватки, а й прикраси для волосся, якщо метелик закріпити на обручі для волосся.
Зрозуміло, що роботи було виконано на різному рівні, різної якості, але в основному учні закінчили проект вчасно та були задоволені результатами власної проектної діяльності. Декілька учениць через поважні причини відстали від графіку виконання, але після зимових канікул продемонстрували готові проекти. В цілому, я задоволена роботою моїх учнів, хоча були деякі проблеми та ускладнення. Але хто не працює, той не помиляється.
Всім колегам бажаю творчих успіхів, плідної праці, вдячних учнів та міцного здоров’я!